Veliko ljudi se ne more odločiti, ali je blagovna znamka ime nekega izdelka ali njegov logotip (znak) ali morda posebna »vsebina« neke vrste izdelkov. Za kaj torej gre? Blagovna znamka je, laično povedano, kombinacija grafično zabeleženih znakov, ki predstavljajo določen izdelek ali storitev. Torej bi precej poenostavljeno lahko rekli, da gre dejansko za grafično zabeleženo ime.
Blagovna znamka je običajno določena iz več elementov, ki sestavljajo njeno celostno grafično podobo, predstavlja pa lahko zgolj določen izdelek ali storitev, ali pa je korporativna – ali oboje. To je najbolje opazno pri eni najstarejših in najbolj znanih blagovnih znamk na svetu, pri Coca-Coli. Pri tej je bila blagovna znamka Coca-Cola najprej zgolj znamka pijače, nato pa so jo vkorpororali še v Coca-Cola Company, torej v znamko, ki predstavlja multinacionalko, pod katero spadajo še druge blagovne znamke pijač, na primer Fanta, Sprite in podobno.
Kolikšno vrednost bo imela blagovna znamka, je v veliki meri odvisno od njene prepoznavnosti. Saj veste – kljukico ali tri črte na športnih oblačilih prepoznamo, ne da bi bilo poleg sploh zapisano ime. In če želimo, da bo blagovna znamka dobro prepoznavna, je treba o njej temeljito razmisliti že v času njenega nastajanja. Potrebne so raziskave trga, ki nam pomagajo pri določanju imena blagovne znamke, pri grafični podobi oziroma logotipu znamke, prav tako pa tudi pri začetnem sloganu blagovne znamke (slogan se sicer menda največkrat spreminja). Na takšen način se lahko odločimo, da bo naša blagovna znamka potrošnikom ob pogledu na njeno grafično podobo priklicala prav tiste asociacije, ki jih želimo, jim ostala v spominu, jim bila že na prvi pogled všeč in vredna zaupanja. Za to pa morajo seveda poskrbeti tako kreativci, ki se ukvarjajo z »izumljanjem« imen, kot tudi grafični oblikovalci, ki so spretni pri upodabljanju logotipov.
Če želite, da bo vaša blagovna znamka uspešna, je ob njenem lansiranju seveda potrebno poskrbeti za precejšnjo količino in precejšnjo raznovrstnost marketinških in oglaševalskih aktivnosti, ki bodo pomagale, da sama blagovna znamka sploh prodre tako v zavest kot v podzavest ljudi. Šele takrat, ko jo bodo pričeli avtomatično prepoznavati, si boste lahko nekoliko oddahnili – a ne povsem, kajti tudi pri blagovnih znamkah velja pregovor »daleč od oči, daleč od srca«, kar pomeni, da je potrebno konstantno delo in osveževanje.
Bo tudi vaše podjetje že od samega začetka raslo kot blagovna znamka? Boste raje skušali uspeti z blagovno znamko posameznega proizvoda ali skupine proizvodov? Kakor koli, najprej se temeljito posvetujte z marketinškimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali tako pri načrtovanju kot izvedbi vzpona vaše znamke.