Razlike med direktnim in indirektnim marketingom

0

Prodaja vašega podjetja je odvisna predvsem od uspešnosti vašega prodajnega oziroma marketinškega oddelka, ki mora poskrbeti, da bodo kupci posegali po vaših proizvodih in storitvah. To je možno doseči na različne načine oziroma po različnih kanalih, ki jih delimo v dve kategoriji: direktni marketing in indirektni marketing.

Direktni marketing je vrsta prodaje, kjer prodajalec komunicira neposredno s kupcem. To pomeni, da mu ponuja izdelek na svojem prodajnem mestu, ga obišče na domu, ga pokliče po telefonu, mu pošlje svojo ponudbo preko elektronske pošte, ga povabi na predstavitev … Direktni marketing je zagotovo učinkovit, vendar pa ga je treba uporabljati previdno, saj je najbolj očiten.

Direktni marketing

Direktni marketing je potrebno uporabljati previdno.

Za razliko od njega pa je indirektni marketing nekoliko bolj prefinjen in poteka preko vmesnega člena, ki je postavljen med prodajalca in kupca. Pri tovrstni prodaji kupec nima takoj občutka, da mu poskušajo nekaj prodati – mnogokrat je mnenja, da ga neka tretja oseba informira o nečem popolnoma tretjem, vendar v resnici skrbi za ustvarjanje ali spremembo mnenja potencialnega kupca, mu pomaga prepoznavati blagovno znamko in tako naprej. Veliko se dela na vtisu oziroma imidžu.

Indirektni marketing

Z indirektnim marketingom lahko dosegamo dobre rezultate.

Je indirektni marketing učinkovit? Vsekakor. Če dosežemo, da kupci ponotranjijo zavest o naši blagovni znamki in imajo o naših izdelkih in storitvah pozitivno mišljenje, smo si pridobili veliko več kot bi nam lahko prinesel direktni marketing, saj smo dosegli ne le enkraten nakup, temveč možnost, da se bodo nakupi ponavljali, da bo kupec naše izdelke priporočal prijateljem itd.

Če bi direktni marketing ter  indirektni marketing popolnoma poenostavili, bi lahko rekli, da je neposredna prodaja tista, ki ves čas kriči »Kupi me!«, posredna pa tista, ki od nas ne zahteva takojšnjega nakupa, vendar ves čas skrbi, da nam je izdelek, storitev, logotip ali blagovna znamka pred očmi in na dosegu roke. Tako imamo nazadnje občutek, da smo se za nakup odločili popolnoma sami, po lastni presoji, ne da bi na nas kdor koli kakor koli vplival – kar pa seveda niti malo ne drži.

Deli prispevek

Avtor

Komentiraj