Zakaj zaščititi blagovno znamko?

0

Zakaj je potrebna zaščita blagovne znamke? V prvi vrsti zato, ker jo lahko sicer registrira kdo drug, s tem pa se okoristi z vašim dosedanjim delom ter vam ga za bodoče popolnoma prepreči. Prav tako zaradi tega, da se ne bi kdo okoriščal s podobnim proizvodom pod podobnim logotipom in imenom, s čimer bi zavajal kupce in uporabnike vaših storitev. In vsekakor tudi zato, da lahko nenazadnje zahtevate prepoved prodaje in uničenje izdelkov, ki niso vaši, a nosijo znak, ki ga uporabljate tudi vi – torej ponaredkov.

Zaščita blagovne znamke vam daje ekskluzivno pravico do njene uporabe (razen v primeru, da se odločite za prodajo licence in s tem za plačilo omogočite uporabo tudi drugim). Kadar je zaščita blagovne znamke urejena, vam ni treba skrbeti, da bi morali v prihodnje spremeniti videz in ime svoje blagovne znamke zato, ker bi se njene zaščite oziroma registracije domislil nekdo drug.

Zakaj zaščititi blagovno znamko

Zakaj zaščititi blagovno znamko?

Verjemite, konkurenca na trgu je huda, in če za varnost poslovanja ne skrbi zaščita blagovne znamke, se lahko konkurenčno podjetje odloči, da bo to izkoristilo. Ali samo registrira »vašo« znamko in jo prične uporabljati (vam pa nadaljnjo uporabo prepreči) ter se tako okoristi z renomejem, ki ste si ga že ustvarili, ali pa jo registrira zgolj zato, da morate začeti popolnoma znova – da »vaša« blagovna znamka izgine, zaradi česar si večji tržni delež pridobi konkurenčna.

Zaščita blagovne znamke je pomembna tudi za vlagatelje. Te bo pred pričetkom sodelovanja vedno zanimalo, katere blagovne znamke imate registrirane, saj to predstavlja za podjetje neprecenljivo lastnino. In tudi, če se nekoč odločite, da posamezno blagovno znamko prodate, je najprej potrebna registracija oziroma zaščita blagovne znamke. Ta je namreč edini dokaz o lastništvu – tako kot na primer pri dokazovanju lastništva nepremičnine šteje zgolj vpis v zemljiško knjigo.

Zaščita blagovne znamke

Preprečite škodo, ki vam jo lahko povzroči konkurenca.

Zaščita blagovne znamke pa je seveda najbolj cenjena zato, ker preprečuje škodo, ki bi vam jo sicer lahko povzročila konkurenca ali ponarejevalci. Nihče ne more prodajati svojih proizvodov in ponujati svojih storitev pod vašo znamko, da bi se tako okoristil. Nihče ne more prodajati proizvodov ali storitev z vašo znamko z namenom, da bi vas diskreditiral in skušal dokazati, da ne delate kakovostno. Zaščita blagovne znamke je torej tako zaščita proizvodnje in tržnega deleža kot tudi zaščita ugleda.

Kdaj pa je zaščita blagovne znamke dejansko potrebna? Žal mnogo manjših podjetnikov in podjetij meni, da gre pri registraciji za velike stroške (kar ne drži) oziroma nekaj, kar je primerno zgolj za velike korporacije (kar ravno tako ne drži). Dejstvo pa je, da blagovna znamka ne more uspeti, če ni poskrbljeno za zaščito, kajti njen razvoj in vsak še tako majhen uspeh vedno prineseta tudi tiste, ki bi ji želeli škoditi.

Deli prispevek

Avtor

Komentiraj